VoIP zakelijk

VoIP telefonie is onmisbaar voor elke professionele organisatie. In veel gevallen bespaar je er veel tijd en geld mee. Natuurlijk kom je ook meteen professioneel over wanneer je optimaal bereikbaar bent op je zakelijke nummer.
Maar wat heb je precies nodig om met VoIP te kunnen bellen? Eigenlijk helemaal niet zo veel.
Slechts 4 dingen: voldoende bandbreedte, een VoIP account, een telefoonnummer en een VoIP toestel.

Hosted VoIP benodigdheden

1. Voldoende brandbreedte

2. Een VoIP account

3. Een telefoonnummer

4. Een VoIP toestel

 

1. Voldoende bandbreedte
Al beschikt u over een nog zo’n mooie telefonie oplossing, de kwaliteit ervan valt of staat met de internetverbinding. Het is belangrijk dat u altijd voldoende bandbreedte heeft om telefonieverkeer te versturen en ontvangen, naast het reguliere dataverbruik over het netwerk. Eén telefoongesprek vereist ongeveer 100 kbps bandbreedte. Het aantal gesprekken tegelijkertijd telt u op bij het huidige internetverbruik en u weet hoeveel bandbreedte u nodig heeft.
Komt u tot de conclusie dat u bandbreedte tekort komt voor Hosted VoIP? Onze internet specialist kan u hierbij helpen. Wij helpen u bij het kiezen van de best mogelijke verbinding voor uw situatie en bedrijfslocatie.

2. Een VoIP account
Het is afhankelijk van uw wensen welk modules het meest geschikt zijn. Wordt er veel gebeld binnen uw bedrijf? Het is noodzakelijk om elk toestel te voorzien van een ‘virtuele telefoonlijn’, het VoIP account. |
Als u vijf medewerkers heeft die moeten kunnen bellen, dan bestelt u 5 pakketten. Zij krijgen dan allemaal een eigen account.
Door aan elk account een eigen nummer te koppelen, is iedereen bereikbaar via een eigen nummer als u dat wilt.
U kunt uiteraard ook groepen definiëren of een keuzemenu of een wachtrij maken.

3. Een telefoonnummer
Heeft u al een (zakelijk) telefoonnummer? Dan kunt u die natuurlijk gewoon behouden.
Heeft u nog geen (zakelijk) telefoonnummer? Ook dat is geen probleem.
U kunt zelf kiezen wat voor type nummer dit moet zijn. Wilt u graag een lokale uitstraling? Kies dan voor een telefoonnummer met uw eigen netnummer ervoor. Heeft u meerdere locaties met meerdere netnummers en wilt u voor elke locatie een eigen lokaal telefoonnummer? Ook dat is gewoon mogelijk. Voor een landelijke uitstraling kiest u voor een 085- of 088-nummer.

4. Een VoIP toestel
Hier kunnen we u naar wens over informeren. Heeft u bestaande toestellen, of wil u graag nieuwe toestellen? Zowel vaste toestellen als draadloze toestellen behoren tot de mogelijkheden.

U ziet: overstappen naar VoIP telefonie is heel eenvoudig. Wij regelen het volledig voor u, zodat u bijna niets van de overstap merkt. Vragen over Hosted VoIP? Bel ons gerust via 0165-201070 en we geven u een passend advies.

Om de termen en begrippen een beetje beter te begrijpen hebben we een korte video voor u gemaakt

Video afspelen

Extra modules
Naast bovenstaande mogelijkheden kent Hosted VOIP een heleboel vrij in te richten keuzemodules.
Hierbij kunt u denken aan : (klik op de module voor meer informatie)

Met de Openingstijden module geeft u zelf in uw belplan aan wanneer uw bedrijf of
afdeling geopend of gesloten is. Afwijkende openingstijden tijdens een vakantie
periode of voor bepaalde dagen zijn ook mogelijk.

Met behulp van deze module is het mogelijk een eigen keuzemenu te creëren om zo
klanten direct bij de juiste persoon uit te laten komen. Uw klanten kunnen door
middel van een toets in te drukken naar de juiste persoon worden doorverbonden.
Handig als u geen receptioniste in dienst heeft.

Met behulp van de HTTP koppeling kunt u eenvoudig uw contacten in uw VoIP
telefoon laden en hierdoor heeft u uw contacten altijd bij de hand. Handig als u
gebruikt maakt van verschillende toestellen voor uw VoIP account als u bijvoorbeeld
een flexibele werkplek heeft.

Over het algemeen hebben klanten er geen probleem mee om even te wachten voor
ze een medewerker aan de lijn krijgen. Hiervoor biedt de wachtrijmodule uitkomst.
Beheer zelf de wachtrij en wachtmuziek. Vrijwel alles is instelbaar voor deze wachtrij,
zoals hoeveel mensen deze mag bevatten en hoe lang iemand maximaal mag
wachten.

“Welkom bij ‘uw bedrijfsnaam’”, “Een ogenblik geduld aub, wij verbinden u door” of
“Op dit moment zijn wij gesloten, wij helpen u morgen graag”. U kunt gemakkelijk
een melding (bericht) toevoegen in uw belplan. Met deze module kunt u ook de
voicemail melding helemaal naar uw eigen hand zetten. Personaliseer uw belplan nog
meer met de meldingen module.

Door middel van netnummer/postcode routering, kunt u ervoor zorgen dat alle
inkomende gesprekken op basis van hun netnummer of postcode automatisch
worden doorgeschakeld naar een bepaald nummer. Handig als u bijvoorbeeld
meerdere vestigingen heeft.

Met behulp van de Conference Call module kunt u meerdere deelnemers aan een
gesprek toevoegen. Handig als u een meeting wilt houden terwijl alle medewerkers
zich niet op dezelfde locatie bevinden. Iedere deelnemer belt in op de conference call
en kan alle andere deelnemers horen die ook ingebeld zijn op deze call.

Met behulp van de meeluister module kunt u bepaalde gesprekken van uw keuze
meeluisteren zonder dat dit wordt opgemerkt door zowel uw medewerker als de
klant waar u ook meeluistert. Handig als u een aantal professionals wilt laten
meeluisteren die niet betrokken hoeven te worden in het gesprek.

Met gespreksopname is het mogelijk telefoongesprekken opnemen, opslaan en
afspelen.

De fax ontvangen module zorgt ervoor dat u met behulp van een netnummer een fax
kunt ontvangen zonder een faxtoestel te hebben. Als er een fax wordt gestuurd naar
het netnummer krijgt u automatisch een mailtje met het bericht. Handig als u ook
bereikbaar wilt zijn per fax, zonder een grote investering te doen.

Met behulp van de fax versturen module kunt u via de computer een fax versturen
zonder zelf een faxtoestel te hebben. Handig als u zonder een grote investering toch
faxberichten moet versturen. U kunt de berichten eenvoudig typen op uw computer
en ze direct versturen.

Deze module is deels maatwerk. Het is mogelijk om vanuit uw eigen CRM applicatie
gebruik te maken van een ‘klik-en-bel’ functie. Denk hierbij aan :
– Afas Profit
– Exact (Globe)
– Uw eigen maatwerk applicatie
– Jupa
– etc. etcc

Neem contact op

Top Fiber kan u bij de realisatie hiervan helpen en is in staat om dit te integreren in uw bestaande netwerken.
Neem voor een vrijblijvend advies contact met ons op.